Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną Ośrodka Otulenie

W trosce o Ciebie stworzyliśmy niniejszy Regulamin, abyś łatwo mógł/mogła zapoznać się z warunkami korzystania z usług świadczonych przez Ośrodek Otulenie za pośrednictwem strony internetowej otulenie.pl.

Pamiętaj, że jako Konsumentowi przysługuje Ci szereg praw wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, w szczególności ustawy o prawach konsumenta. Regulamin nie stoi w sprzeczności z niniejszymi przepisami, a wszelkie wątpliwości będziemy interpretować na Twoją korzyść.

I. Postanowienia Ogólne

  1. Świadczeniodawcą usług za pośrednictwem strony internetowej otulenie.pl (zwanej dalej również „Stroną Internetową” lub „Serwisem”) jest Ośrodek Leczenia Zaburzeń Odżywiania „OTULENIE” Aleksandra Szlachta-Sikorska, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Ośrodek Otulenie] z siedzibą w Warszawie 03-972, ul. Złoczowska 13, [NIP: 6751299818], [REGON: 142370497], adres e-mail:recepcja@otulenie.pl, (zwany dalej również „Ośrodkiem” lub „Świadczeniodawcą”).
  2. Niniejszy dokument określa warunki korzystania z usług świadczonych przez Ośrodek drogą elektroniczną, a także prawa i obowiązki Świadczeniodawcy i Świadczeniobiorcy.
  3. Ośrodek świadczy na rzecz Świadczeniobiorcy następujące Usługi Elektroniczne drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej:
    • Udostępnienie Formularza Kontaktowego;
    • Usługa Newsletter;
    • Umożliwienie korzystania z Bloga;
    • Umożliwienie pobrania Darmowych Materiałów Cyfrowych (np. e-booków).
  4. Rezerwacja i umówienie wizyty nie następuje bezpośrednio przez system rezerwacyjny na Stronie Internetowej. Rezerwacja wizyty następuje po kontakcie ze Świadczeniodawcą poprzez Formularz Kontaktowy lub skontaktowanie się telefonicznie/mailowo. Warunki świadczenia odpłatnych usług (w tym zasady rezerwacji, płatności i odwołania wizyt) są ustalane indywidualnie lub określone w odrębnym dokumencie (np. Regulaminie Usług).
  5. Świadczeniobiorca jest zobowiązany do korzystania z Usług Elektronicznych zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz w sposób nienaruszający praw osób trzecich oraz ogólnie przyjętych norm społecznych. Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
  6. Wszystkie ceny usług płatnych (np. konsultacji) podane na Stronie Internetowej są cenami brutto (z VAT) lub zawierają wszelkie opłaty, jeżeli Świadczeniodawca jest zwolniony z VAT.

II. Definicje

Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęte zostały następujące znaczenia poniższych sformułowań:

  • Świadczeniodawca – należy przez to rozumieć Ośrodek Otulenie, zgodnie z pkt I.1.
  • Świadczeniobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług Elektronicznych świadczonych przez Ośrodek.
  • Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Usługa Elektroniczna (Usługa) – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Ośrodek na rzecz Świadczeniobiorcy, zgodnie z pkt I.3.
  • Strona Internetowa – strona internetowa Ośrodka Otulenie pod adresem otulenie.pl.
  • Wizyta / Konsultacja – ustalony termin świadczenia odpłatnych usług psychologicznych, psychoterapeutycznych, dietetycznych lub innych oferowanych przez Ośrodek.

III. Warunki Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną

  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług Elektronicznych to:
    • dostęp do urządzenia podłączonego do sieci Internet;
    • posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej;
    • posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (adres e-mail) w przypadku korzystania z Formularza, Newslettera lub pobierania Darmowego Materiału Cyfrowego;
    • posiadanie aktualnego systemu operacyjnego.
  2. Świadczeniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy swoim sprzętem komputerowym a Serwisem.
  3. W przypadku problemów związanych z korzystaniem z Usług Elektronicznych, Świadczeniobiorca może skontaktować się z Ośrodkiem mailowo pod adresem: recepcja@otulenie.pl

IV. Usługi Elektroniczne – Szczegółowe Warunki

1. Formularz Kontaktowy

  1. Usługa Formularza Kontaktowego jest bezpłatna i umożliwia Świadczeniobiorcy wysłanie zapytania do Ośrodka.
  2. Korzystanie z Formularza Kontaktowego wymaga:
    • Wypełnienia formularza poprzez podanie wymaganych danych (imię, nazwisko, adres e-mail) oraz treści wiadomości.
    • Zapoznania się i akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
    • Kliknięcia przycisku „Wyślij” lub równoznacznego.
  3. Odpowiedź na zapytanie przesłane za pomocą Formularza Kontaktowego jest udzielana w formie wiadomości e-mail na adres podany przez Świadczeniobiorcę. 
  4. Kontakt za pomocą Formularza Kontaktowego służy wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowi jeszcze umówienia Wizyty/Konsultacji ani świadczenia Usługi Wizyty/Konsultacji.

2. Newsletter

  1. Usługa Newsletter jest bezpłatna i polega na cyklicznej wysyłce przez Ośrodek na podany przez Świadczeniobiorcę adres e-mail wiadomości zawierających informacje o ofercie, wydarzeniach, promocjach oraz treści edukacyjne (marketing bezpośredni).
  2. Zapis do Newslettera następuje poprzez:
    • Wypełnienie odpowiedniego pola lub formularza na Stronie Internetowej, podając aktualny adres e-mail.
    • Zapoznanie się i akceptację Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
    • Kliknięcie przycisku „Zapisz się” lub równoznacznego.
    • Potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany na podany adres e-mail (tzw. mechanizm double opt-in).
  3. Świadczeniobiorca może w każdej chwili zrezygnować z Usługi Newsletter, klikając w link rezygnacji znajdujący się w stopce każdej wiadomości e-mail wysłanej w ramach Usługi.
  4. Treści wysyłane w ramach Newslettera podlegają ochronie prawa autorskiego.

3. Blog

  1. Korzystanie z Bloga ma charakter Usługi Elektronicznej bezpłatnej i polega na umożliwieniu Świadczeniobiorcy przeglądania i czytania treści informacyjnych/edukacyjnych.
  2. Treści zamieszczone na Blogu stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie. Świadczeniobiorca jest uprawniony do korzystania z tych treści wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Kopiowanie, modyfikowanie, wykorzystywanie w celach komercyjnych bez zgody Ośrodka jest zabronione.
  3. Dane publikowane na Blogu mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady psychologicznej, medycznej, diagnozy ani terapii. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w związku z wykorzystywaniem niniejszych danych przez Świadczeniobiorcę.

4. Darmowy Materiał Cyfrowy do Pobrania

  1. Usługa umożliwiająca pobranie Darmowego Materiału Cyfrowego (np. e-booka) jest bezpłatna.
  2. Celem pobrania Materiału Cyfrowego Świadczeniobiorca dokonuje następujących czynności:
    • Wypełnia odpowiedni formularz na Stronie, podając adres e-mail, na który zostanie wysłany link do pobrania.
    • Zapoznaje się i akceptuje Regulamin oraz Politykę Prywatności.
    • Klika przycisk „Wyślij link” lub równoznaczny.
  3. Na podany adres e-mail wysyłana jest wiadomość zawierająca link do pobrania Materiału Cyfrowego.
  4. Materiały te stanowią utwory w rozumieniu prawa autorskiego. Świadczeniobiorca jest uprawniony do korzystania z nich nieodpłatnie wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.

V. Reklamacje (dotyczące Usług Elektronicznych)

  1. Świadczeniobiorca jest uprawniony do złożenia reklamacji, w szczególności w przypadku, gdy Usługi Elektroniczne (wymienione w pkt I.3) są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
  2. Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej na adres e-mail: recepcja@otulenie.pll.
  3. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko/nazwę firmy, adres e-mail, dokładny opis problemu będącego jej przedmiotem oraz ewentualnie adres do doręczeń.
  4. Ośrodek rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O rozstrzygnięciu reklamacji Świadczeniobiorca zostanie poinformowany drogą elektroniczną.

VI. Pozasądowe Sposoby Rozwiązywania Sporów i Odstąpienie od Umowy

  1. Wszelkie spory powstałe w związku ze świadczeniem Usług Elektronicznych będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze postępowania polubownego.
  2. Świadczeniobiorca będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpoznawania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje są dostępne m.in. na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  3. Odstąpienie od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych (bezpłatnych): Usługi Elektroniczne (Formularz, Blog, Newsletter, Darmowy Materiał Cyfrowy) są świadczone nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Świadczeniobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z tych usług (np. wypisać się z Newslettera, zaprzestać korzystania z Bloga).
    • W przypadku Usługi Newsletter prawo odstąpienia jest równoznaczne z rezygnacją z subskrypcji.

VII. Postanowienia Końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Ośrodek zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści niniejszego Regulaminu. 
  3. Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na Stronie Internetowej.