Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną Ośrodka Otulenie
W trosce o Ciebie stworzyliśmy niniejszy Regulamin, abyś łatwo mógł/mogła zapoznać się z warunkami korzystania z usług świadczonych przez Ośrodek Otulenie za pośrednictwem strony internetowej otulenie.pl.
Pamiętaj, że jako Konsumentowi przysługuje Ci szereg praw wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, w szczególności ustawy o prawach konsumenta. Regulamin nie stoi w sprzeczności z niniejszymi przepisami, a wszelkie wątpliwości będziemy interpretować na Twoją korzyść.
I. Postanowienia Ogólne
- Świadczeniodawcą usług za pośrednictwem strony internetowej otulenie.pl (zwanej dalej również „Stroną Internetową” lub „Serwisem”) jest Ośrodek Leczenia Zaburzeń Odżywiania „OTULENIE” Aleksandra Szlachta-Sikorska, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Ośrodek Otulenie] z siedzibą w Warszawie 03-972, ul. Złoczowska 13, [NIP: 6751299818], [REGON: 142370497], adres e-mail:recepcja@otulenie.pl, (zwany dalej również „Ośrodkiem” lub „Świadczeniodawcą”).
- Niniejszy dokument określa warunki korzystania z usług świadczonych przez Ośrodek drogą elektroniczną, a także prawa i obowiązki Świadczeniodawcy i Świadczeniobiorcy.
- Ośrodek świadczy na rzecz Świadczeniobiorcy następujące Usługi Elektroniczne drogą elektroniczną za pośrednictwem Strony Internetowej:
- Udostępnienie Formularza Kontaktowego;
- Usługa Newsletter;
- Umożliwienie korzystania z Bloga;
- Umożliwienie pobrania Darmowych Materiałów Cyfrowych (np. e-booków).
- Rezerwacja i umówienie wizyty nie następuje bezpośrednio przez system rezerwacyjny na Stronie Internetowej. Rezerwacja wizyty następuje po kontakcie ze Świadczeniodawcą poprzez Formularz Kontaktowy lub skontaktowanie się telefonicznie/mailowo. Warunki świadczenia odpłatnych usług (w tym zasady rezerwacji, płatności i odwołania wizyt) są ustalane indywidualnie lub określone w odrębnym dokumencie (np. Regulaminie Usług).
- Świadczeniobiorca jest zobowiązany do korzystania z Usług Elektronicznych zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz w sposób nienaruszający praw osób trzecich oraz ogólnie przyjętych norm społecznych. Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
- Wszystkie ceny usług płatnych (np. konsultacji) podane na Stronie Internetowej są cenami brutto (z VAT) lub zawierają wszelkie opłaty, jeżeli Świadczeniodawca jest zwolniony z VAT.
II. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjęte zostały następujące znaczenia poniższych sformułowań:
- Świadczeniodawca – należy przez to rozumieć Ośrodek Otulenie, zgodnie z pkt I.1.
- Świadczeniobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług Elektronicznych świadczonych przez Ośrodek.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługa Elektroniczna (Usługa) – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Ośrodek na rzecz Świadczeniobiorcy, zgodnie z pkt I.3.
- Strona Internetowa – strona internetowa Ośrodka Otulenie pod adresem otulenie.pl.
- Wizyta / Konsultacja – ustalony termin świadczenia odpłatnych usług psychologicznych, psychoterapeutycznych, dietetycznych lub innych oferowanych przez Ośrodek.
III. Warunki Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług Elektronicznych to:
- dostęp do urządzenia podłączonego do sieci Internet;
- posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (adres e-mail) w przypadku korzystania z Formularza, Newslettera lub pobierania Darmowego Materiału Cyfrowego;
- posiadanie aktualnego systemu operacyjnego.
- Świadczeniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy swoim sprzętem komputerowym a Serwisem.
- W przypadku problemów związanych z korzystaniem z Usług Elektronicznych, Świadczeniobiorca może skontaktować się z Ośrodkiem mailowo pod adresem: recepcja@otulenie.pl
IV. Usługi Elektroniczne – Szczegółowe Warunki
1. Formularz Kontaktowy
- Usługa Formularza Kontaktowego jest bezpłatna i umożliwia Świadczeniobiorcy wysłanie zapytania do Ośrodka.
- Korzystanie z Formularza Kontaktowego wymaga:
- Wypełnienia formularza poprzez podanie wymaganych danych (imię, nazwisko, adres e-mail) oraz treści wiadomości.
- Zapoznania się i akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
- Kliknięcia przycisku „Wyślij” lub równoznacznego.
- Odpowiedź na zapytanie przesłane za pomocą Formularza Kontaktowego jest udzielana w formie wiadomości e-mail na adres podany przez Świadczeniobiorcę.
- Kontakt za pomocą Formularza Kontaktowego służy wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowi jeszcze umówienia Wizyty/Konsultacji ani świadczenia Usługi Wizyty/Konsultacji.
2. Newsletter
- Usługa Newsletter jest bezpłatna i polega na cyklicznej wysyłce przez Ośrodek na podany przez Świadczeniobiorcę adres e-mail wiadomości zawierających informacje o ofercie, wydarzeniach, promocjach oraz treści edukacyjne (marketing bezpośredni).
- Zapis do Newslettera następuje poprzez:
- Wypełnienie odpowiedniego pola lub formularza na Stronie Internetowej, podając aktualny adres e-mail.
- Zapoznanie się i akceptację Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
- Kliknięcie przycisku „Zapisz się” lub równoznacznego.
- Potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany na podany adres e-mail (tzw. mechanizm double opt-in).
- Świadczeniobiorca może w każdej chwili zrezygnować z Usługi Newsletter, klikając w link rezygnacji znajdujący się w stopce każdej wiadomości e-mail wysłanej w ramach Usługi.
- Treści wysyłane w ramach Newslettera podlegają ochronie prawa autorskiego.
3. Blog
- Korzystanie z Bloga ma charakter Usługi Elektronicznej bezpłatnej i polega na umożliwieniu Świadczeniobiorcy przeglądania i czytania treści informacyjnych/edukacyjnych.
- Treści zamieszczone na Blogu stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie. Świadczeniobiorca jest uprawniony do korzystania z tych treści wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Kopiowanie, modyfikowanie, wykorzystywanie w celach komercyjnych bez zgody Ośrodka jest zabronione.
- Dane publikowane na Blogu mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady psychologicznej, medycznej, diagnozy ani terapii. Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w związku z wykorzystywaniem niniejszych danych przez Świadczeniobiorcę.
4. Darmowy Materiał Cyfrowy do Pobrania
- Usługa umożliwiająca pobranie Darmowego Materiału Cyfrowego (np. e-booka) jest bezpłatna.
- Celem pobrania Materiału Cyfrowego Świadczeniobiorca dokonuje następujących czynności:
- Wypełnia odpowiedni formularz na Stronie, podając adres e-mail, na który zostanie wysłany link do pobrania.
- Zapoznaje się i akceptuje Regulamin oraz Politykę Prywatności.
- Klika przycisk „Wyślij link” lub równoznaczny.
- Na podany adres e-mail wysyłana jest wiadomość zawierająca link do pobrania Materiału Cyfrowego.
- Materiały te stanowią utwory w rozumieniu prawa autorskiego. Świadczeniobiorca jest uprawniony do korzystania z nich nieodpłatnie wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.
V. Reklamacje (dotyczące Usług Elektronicznych)
- Świadczeniobiorca jest uprawniony do złożenia reklamacji, w szczególności w przypadku, gdy Usługi Elektroniczne (wymienione w pkt I.3) są realizowane niewłaściwie lub niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Reklamacja może zostać złożona w formie elektronicznej na adres e-mail: recepcja@otulenie.pll.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko/nazwę firmy, adres e-mail, dokładny opis problemu będącego jej przedmiotem oraz ewentualnie adres do doręczeń.
- Ośrodek rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O rozstrzygnięciu reklamacji Świadczeniobiorca zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
VI. Pozasądowe Sposoby Rozwiązywania Sporów i Odstąpienie od Umowy
- Wszelkie spory powstałe w związku ze świadczeniem Usług Elektronicznych będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze postępowania polubownego.
- Świadczeniobiorca będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpoznawania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje są dostępne m.in. na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Odstąpienie od umowy o świadczenie Usług Elektronicznych (bezpłatnych): Usługi Elektroniczne (Formularz, Blog, Newsletter, Darmowy Materiał Cyfrowy) są świadczone nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Świadczeniobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z tych usług (np. wypisać się z Newslettera, zaprzestać korzystania z Bloga).
- W przypadku Usługi Newsletter prawo odstąpienia jest równoznaczne z rezygnacją z subskrypcji.
VII. Postanowienia Końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ośrodek zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w treści niniejszego Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje od dnia publikacji na Stronie Internetowej.